Thursday, August 23, 2007

همه چيز وقتي تمام ميشود كه پاهايت از حركت بايستد

زندگی یک بازی ست هر چه سخت تر جالب تر

نیچه

الف:

همه چیز از اونجا شروع شد: دختر جوان وارد دفتر شده سلام می کند، در حالیکه نگاه کنجکاوش را به در و دیوار دفتر دوخت، چشمان اش پر از سوال بود و تشنه دانستن .اندام نحیف، قامتی کوتاه و سری پر سودا داشت؛ از آن دسته آدم هایی که برای هدف و تفکر شان رنج زندان، شکنجه و جوخه را به تن می خرند )کله ش بوی قرمه سبزی می داد) . ابتدا از علاقه مندان و ارادتمندان پروژه روشنفکری دینی و بزرگ خاندان آن عبدالکریم سروش بود (به قول کارل پوپر این هم جزو مدهای روشنفکری جدید بود ) اما به هر حال پس از چندی با مطالعه آثار فمنیستی و مقایسه حقوق زن و مرد غزالی وار در همه چیز شک کرد و آواره کوه و بیابان گشت بِهِت گفته بودم اگه بخوام برا زندگی م نمودار بکشم شبیه نمودار سینوسیه .هیچ وقت فکر نمی کردم اینطور با کله هولم بدن تو قعر نمودار که هر چی دست وپا بزنم نتونم بیام بیرون .همش یه کابوس وحشتناک بود، تو یه مدت کوتاه با هزار نفر صحبت کنی کسایی که الان حتی قیافه هاشونم نمی تونم به خاطر بیارم ، روزای سختی بود نمی خوام بیاد بیارم که بابا تاریکی هاشو با حیاط قسمت می کرد و سایه با چهره وحشت زده بهم بگه لعنتی تو متعلق به خودت نیستی و مادرم(نمی تونم چیزی بگم)،تو که با نگاهات به همه اعتقاداتم آتیش می زدی ومن که هر روز باید جلو آیینه به خودم می گفتم امروز نباید کم بیاری همه چیز متوجه توئه اگه بلرزی خیلی چیزا می ریزه بهم اینم یه تجربه اس. روزای سختی داشتیم روزایی که حاضر بودم همه چیزمو بدم یه ساعت دوباره عادی زندگی کنم و همه یه ساعتو زل بزنم به درخت توت ،بچه های شیطون و زن همسایه و آش رشته و انتظار اینکه کی از خواب پا می شی میای اینجا. آره روزای سختی داشتیم .

ب:

همه چیز از اونجا شروع شد: "داشتم می رفتم کاهو بخرم که یه دفعه چشمم افتاد به آگهی استخدام ، شرایطش خوب نبود ولی از اینکه بشینم تو خونه و تنها موسیقی م بشه تیک تاک ثانیه ها بهتر بود چه می دونستم این ابتدای یه راه جدیده وقراره با یه همسفر آشنا شم که اونقدر آهسته و پاورچین اومد باهام هم قدم شد که الان می تونم با اطمینان بگم که بدون اون ادامه راه برام ناممکنه . هنوز جیم و دال های زیادی هست که باید با هم شروع کنیم.

14 comments:

Anonymous said...

همه چي از خونه موندن بهتره .

Anonymous said...

بچه ها من اين مدت نتونستم براتون كامنت بذارم ، نميدونم مشكلم با بلاگر چي بود . فقط لطفا" آدرس ايميل براي اينجور مواقع بذارين .

Anonymous said...

بحران های متراکم در پاکستان و تلاش های کاخ سفید
طبق گزارش اداره ملی ارزیابی امور اطلاعاتی امریکا در ماه گذشته هنوز شبکه القاعده یک تهدید جدی برای امنیت امریکا به شمار میرود و عناصر این شبکه به احیای مراکز خود در مناطق قبایلی پاکستان روی اورده اند.
بدبینی های مقامات کاخ سفید نسبت به سیاست های مشرف زمانی اغاز شد که کنگره امریکا اقدامات پاکستان برای مبارزه با هراس افکنی را در مقایسه با کمک های ملیاردی ناکافی دانست.واکنش رسمی حکومت مشرف انکار قدرت گیری تروریستان بود. مشرف به صراحت شورشها را ناشی از شرایط داخلی افعانستان دانست هرچند وی در جرگه امن منطقوی زیر فشار امریکا پذیرفت که شورشیان از خاک کشورش حمایت میشوند.
مقامات پاکستانی رویکرد جدید امریکا را شبیه به سیاست ان کشور در سال 1985 دانستند که طی ان به دلیل برنامه های هسته ای پاکستان کمک های نظامی به ان متوقف گردید و روابط دو کشور به وخامت گرایید.
وضعیت بغرنج مشرف را می توان در پرتو فشارهای سیاسی داخلی در برابر وی درک کرد.نقطه ای که یک تحلیل گر را از بعد امنیتی روابط امریکا با پاکستان به بعد سیاسی ان رهنمون می سازد .این فشارها از این قرارند.

Anonymous said...

- بحران لال مسجد که رشد افراط گرایی را در پاکستان برملا ساخت. افراط گرایی در پاکستان به دنبال بسیج عمومی برای مبارزه با حکومت است و پشتیبانی هراس افکنان در مناطق قبایلی را با خود دارد.
2-رشد اپوزیسیون لیبرال که مشرف را متهم به تمرگز گرایی و به حاشیه راندن احزاب سیاسی میانه رو می کند. اپوزیسیون لیبرال بر این باور است که سیاست مشرف منجر به خلائی سیاسی میشود که سرانجام افراط گرایان ان را پر خواهند کرد. چندی پیش پاکستان شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از افتخار چودری رنیس دیوان عالی بود که سرانجام به بازگشت او به پست قبلی اش انجامید و نشان دهنده مخالفت های گسترده لیبرال ها با رژیم نظامی مشرف بود
در سایه این وضعیت انتخابات عمومی سال اینده پاکستان در جوی اکنده از احساس نارضایتی نسبت به سیاست های سرکوبگرانه مشرف برگزار میشود.
روشن است که پاکستان جبهه مهم نبرد با تروریزم و مشرف متحد امریکا در این کارزار طولانی است . اگر شرایط کنونی پاکستان را با مشکلات امریکا در عراق و اختلافات حاد کاخ سفید با رهبران تندروایران علاوه نماییم به تنگنای صعب العبور امریکا در گذار از بحران های متراکم شده در پاکستان و تلاشهای عجولانه ان پی خواهیم برد
sayed kamal.

Anonymous said...

امریکا از سویی ملزم به جانبداری از یک فضای دموکراتیک و سیاست های اعتدالی در پاکستان است . در راستای همین سیاست ریچارد باوچر مدیر کل وزارت امورخارجه امریکا در جریان دیدار اخیر خود از اسلام اباد از احزاب سیاسی این کشور خواست اعتدال سیاست های کشورشان را تقویت کنند.اما از سوی دیگر احزاب اسلامی هم ممکن است ساحه فعالیت گسترده ای پیدا کنند.انها چه تحت فشار قرار بگیرند و چه فضای بازی بدست اورند برای امریکا خطرنا ک اند و ممکن است جنگ افزارهای کیمیایی و هسته ای را در اختیار هراس افکنان قرار دهند.برخی اگاهان بر این باورند که ایالات متحده راه میان بر را انتخاب کرده است . بوش می خواهد روابط گسترده ای با دیگر نیروهای سیاسی در پاکستان برقرار کند تا جایگزین های قابل اعتمادی در بدل مشرف داشته باشد.اخیرا شان مک کورمک سخنگوی وزارت خارجه امریکا اظهار داشت که مقامات دولت بوش هم اکنون در حال گفتگو با مشرف و بی نظیر بوتو نخست وزیر اسبق پاکستان هستند. چندی پیش وزیر خارجه امریکا در یک تماس تلیفونی از مشرف خواسته بود تا گزینه تقسیم قدرت را مورد مطالعه قرار دهد.اما ملاقات مشرف و بوتو در 21 جولای در دوبی با واکنش شدید فعالان جماعت اسلامی در پاکستان روبرو شد.به هرصورت دولت بوش مصمم است تا جنرال مستاصل را به تقسیم قدرت با خانم بوتو وادارد

Anonymous said...

پس یعنی خبرای خوب دیگه . :)

Anonymous said...

سلام
من دوست دارم آدمهایی که بدون سر و صدا وارد زندکی آدم میشن و چنان با لحظه های آدم عجین میشن که بودنشون از اهم واجباته
واقعن که تجربه ی لذت بخشیه
نویسا باشی

Anonymous said...

شيرينيش كو!!!!!

Anonymous said...

مقدم همسفرت به زندگي ات مبارك... هميشه با هم همدل بمانيد....

Anonymous said...

سلام! من قبلنا فکر می کردم کاهو یخ سری خاصیتهای محدودی داره اونم تو زمینه هایی خاص مثلا برای پاک کردن روده خوبه یا مثلا اثر خوب روی پوست داره یا مثلا ضد سرطان اما اینکه اشتغالزایی کنه یا برای آدم همسر خوب پیدا کنه و خداییش نمی دونستم من نمی دونم تو چرا این تجربه ها رو به دولت خدمتگزار نهم منتقل نمی کنی اونا الان تو ازدواج جوونا و اشتغالشون مونده ن خصوصا که این روزا روز جوان را هم داریم پشت سر می ذاریم ! وی ده وره کاهو
از امروز به بعد می خوام کاهور رو تو سبد خریدای روزانه م قرار بدم شاید فرجی شد خدا را چه دیدی

Anonymous said...

به نظر میاد خیلی خوشبختی ماه رخ

Anonymous said...

enghadr hame chiz alan bade ke az khoondane pistat halam gerefte shodo badtar shodam...

Anonymous said...

:-)

Anonymous said...

از اظهار نظرتان ممنون