Sunday, September 30, 2007

دارم انگار از دست می دم از دست می رم

I : " از هر چی بازیه بدم میاد مخصوصا قایم موشک، دوس ندارم دنبال کسی بگردم"

دیشب بالا آوردم دفعه ی قبلی هم که بالا آوردم حس و حالم همین بود

اصلا بالا آوردن من بیشتر از اون که به دستگاه گوارشی م مربوط باشه به دستگاه عصبی م مربوطه؛

وقتی این حس بهم دست می ده که دارم توی تاریکی راه می رم وقتی نمی دونم چه اتفاقی داره میافته یا افتاده وقتی شک می کنم، وقتی باید دنبال چیزی یا کسی بگردم این جوری می شم بالا میارم. اینو ازین بابت می گم که یادت باشه وقتی دیدی دارم بالا میارم منو نبری دکتر برام توضیح بده که چه اتفاقی داره میفته .

II : " سادگی در نهاین زیبایی ، زیبایی در نهایت پیچیدگی "

از بازگشت آخرین ساخته ی آلمودوبار به شدت خوشم اومد، فیلمنامه ی به شدت در هم تنیده شده – بیلی وایلدر وار – طراحی صحنه ی فوق العاده – کاستاریکا وار – بازی های به شدت پخته، کارگردانی، فیلمبرداری و بقیه ی عوامل هم که عالی بودند. دو تا از خلاقیتاشو می گم و پرونده ی آلمودوبار رو تا اطلاع ثانوی می بندم ؛ یکی صحنه ای که کروس قبول می کنه برای گروه فیلمبرداری غذا درست کنه و آدم می ترسه نکنه می خواد با جسد شوهرش غذا درست کنه ( هیچکاک کجایی ؟ ) یکی هم دو سه باری که از باد شرقی حرف زده می شه بادی که مزارع رو آتیش می زنه و خونه ها رو و من چقدر با این باد شرقی حال می کنم آخه خودم هم اول فکر کردم این روح مادربزرگه که اومده ( ناسلامتی منم یه شرقی ام )

در هر صورت حتما ببینین :

بازگشت (Volver)

پدرو آلمودوبار

2006

12 comments:

شيا said...

اي بد نباشي
هي دل ما رو نسوزون ديگه با اين فيلم ديدنات
من خيلي اين ترم درسام سنگينه :(

Unknown said...

نسخه ای که دست من است هیچ زیر نویس کوفتی ندارد و من هم به اندازه ی یک مرغابی اسپانیایی حالیم می شود...!فیلم رابا شکنجه تماشا کردم و تقریبا هیچی از دیالوگ ها حالیم نشد.پیشنهادی داری؟

Anonymous said...

رسم زمونه است
تو چشم میذاری
من قایم میشم
و تو یکی دیگه رو پیدامیکنی
سلام شاه رخ خوبم
منو ببخشکه دیر بهت سر زدم
سرما خوردم و ترسیدم بیام ویروسی شه سیستمت
دوستت دارم یه دنیا
فدات نادیا

ماکان said...

inja to tabdil be club film kardi???? on hamedani 82 boode!

Mona said...

مي دوني سي ديش از كي افتاده گوشه ي ميز كامپيوترم؟
+
خوب معلومه نمي دوني اينم سوال بود كردم؟
-

دوباره تو با اگه گفتي كدوم موسيقيدان متحول در سبك و فرهنگ روسي دوباره نو شد؟ www.dobarenou.blogspot.com
؟

Anonymous said...

منم آلمودار رو دوست ميدارم.

Anonymous said...

جدي جدي دلم واسه اومدن به اينجا و خوندن مطالبت تنگ شده بود . منم آلمودوار رو دوس دارم.مخصوصا" talk to her

Anonymous said...

اخوي تولد اول مهر ماهت هم مبارك .

Anonymous said...

عشق در دل ماند و یار از دست رفت
دوستان دستی که کار از دست رفت


سلام عزیز
با عطر او منتظرتم
فدات فرودینه

Anonymous said...

سلام عزیز

تو اولین کسی هستی که من وقتی وبلاگشو باز کردم تا آخر خوندم. با اینکه چشمام درد میکنن. با اجازت توی لینکدون وبلاگم اضافت کردم. خوشحال میشم بهم سر بزنی...

شقایق
www.shasusa9.blogfa.com

Anonymous said...

آخه این چه اثریه که قلم تو داره،چرا هر وقت می خونم مغزم هنگ می کنه و بغضم می گیره.
می دونم، هر دفعه می یام همینو می گم،ولی خوب تقصیر خودته نه من.

Anonymous said...

پست من هم اینبار راجع به یه فیلمه.برا دومین باره که دارم ادای شما دوستان سینمایی رو در می یارم،اینم تاثیر دوست ناباب تو دنیای مجازی
خوشحال می شم بیای