Tuesday, June 24, 2008

بغض ِ یک در، رو به دیوار

پریروز ( یکشنبه) تولد عباس کیارستمی بود. عباس جون خیلی دوست داریم تولدت مبارک؛ اینکه با دو روز تاخیر تولدتو تبریک گفتم به خاطر سرعت پایین اینترنت بود.

ماچیسمو یک کار به شدت تفکر بر انگیز و جذاب هستش از محمد یعقوبی؛ من این شانس را پیدا کردم که ببینم این اجرا را؛ به طرز ِ عاری از شک و شبهه ای همه ی کسایی که امکانش را دارند دعوت می کنم به دیدن این نمایش البته اگر هنوز اجرا می شود.

درباره ی نمایش همین زا بگویم که الان که دارم این سطرها را می نویسم نه روز از دیدنش گذشته اما پس لرزه هاش هنوز هست و هر لحظه دارد جایی را ویران می کند؛

بدینوسیله به اطلاع می رساند در پی خوانده شدن داستان لوده ی سوگوار نوشته ی ویلیام فاکنر ترکیب پنج تایی "خدا، داستایفسکی، مولوی، هاینریش بل، شهرام ناظری" از امشب به این شکل اصلاح می گردد که خدا را خط زده و جای نامبرده ویلیام فاکنر جایگزین می گردد.

دعوت تان می کنم به طرز اکیدی که این داستان تکان دهنده را در کتاب آخرین خنده/ دی اچ لارنس و دیگران، ترجمه ی سعید سعیدپور، نشر مرکز، چاپ دوم 1386 (چاپ اول 1378) ، 220 صفحه ، 3200 تومان بخوانید.

یک داستان دیگربه اسم هنرمند در خانه هم از فاکنر در این کتاب هست که آن هم فوق العاده است البته نه به اندازه ی قبلی.

No comments: