Wednesday, September 10, 2008

دشت هایی چه فراخ، کوه هایی چه بلند

سلام

می خواستم عوض اینکه فیلم Meres tou '36 رو اینجا معرفی کنم و در باره ش بنویسم یک نما از فیلم رو کات کنم بذارم اینجا؛ هنوز فرصت نکردم – راستش این روزا زیاد دل ودماغ ندارم - ولی قول می دم توی یه پست دیگه حتما این کارو بکنم؛

Meres tou '36 ( Days of 1936 ) دومین فیلم بلند آنجلوپولوس و اولین فیلم از سه گانه ی تاریخی اوست که در سال 1972 ساخته شده است. فیلم درباره ی قتلی است که در زندان رخ می دهد و کم کم تبدیل به یک مساله ی امنیت ملی می شود. قاب بندی های فیلم شاهکارند، موسیقی، کارگردانی، بازی ها همه و همه عالی هستند؛ تنها مشکل فیلم به نظرم سکانس های اضافی ای است که می توانند به راحتی کنار گذاشته شوند.

کلیت فیلم یک کلیت رمزآلود است که البته آدم های کم حرف و ساکت و نماهای متعدد از درهای بسته در ایجاد این حس بی تاثیر نیست.

در هر صورت معرفی ش می کنم:

Meres tou '36 (روزهای 1936)

کارگردان : تئودوروس آنجلوپولوس

محصول 1972 / یونان

105 دقیقه

عنوان فیلم در کشورهای دیگر :

Μερες του '36 (یونان) / Dagarna 36 (سوئد) / Days of 36 (امریکا) / Giorni del '36 (ایتالیا) / Jours de 36 (فرانسه) / Tage von 36, Die (آلمان)

لباساشو عوض کرد و خودشو انداخت روی تختخواب؛ گوشیشو روشن کرد؛ دینگ دینگ، دینگ دینگ؛ دو تا اس ام اس با هم اومد؛

کریم : بیداری؟

احمد: خوابیدی؟

نوشت "آره" و برای هردوشون فرستاد.

یه فایل .avi دارم که با هر پلیری پخشش می کنم صدا داره جز jet audio ؛ حالا هر فایلی رو هم که با Jet Audio باز می کنم صدا داره جز همون فایل! کسی میتونه راهنمایی کنه مشکل چیه . برام لازمه که حتما با Jet بازش کنم .

No comments: