Saturday, March 14, 2009

س ک س د ر و غ و ن و ا ر و ی د ی و

زنش فک می کنه چون تولید زباله توی دنیا به شدت داره زیاد می شه و وضعیت کودکان توی افریقا روز به روز داره بدتر می شه و مسایلی ازین دست، خیلی احمقانه س که شبا بریم توی رختخواب و . . . . حتا زنش به روانپزشکش هم میگه که فک نمی کنم س.ک.س اونقدا اهمیت داشته باشه که انقد ملت درگیرشن؛ اونم می ره توی رختخواب خواهر زنش.

یه دوستی داره که از دوره ی دبیرستان تا حالا همدیگه رو ندیده ن و حالا بعد عمری اومده شهر اینا و دنبال خونه می گرده، این دوستش ناتوان جنسیه (!) و در واقع مشکلش اینه که در حضور یه زن نمی تونه . . . – چجوری بگم ؟ نمی تونه دیگه – و کاری که می کنه اینه که می ره با زنا درباره ی س.ک.س حرف می زنه و ازشون فیلم می گیره و بعدا توی خلوت فیلما رو نیگا می کنه و احتمالا خود ارضایی می کنه.

به شدت برام سواله که توی جشنواره ی کن سال 1989 چه اتفاقی افتاده و جو جشنواره و سینما و مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و . . . چجوری بوده که فیلم نچسب و گزافه گوی س.ک.س دروغ و نوار ویدیو نخل طلا رو برده؛ فهرست هیات داوران رو که می بینم ویم وندرس رییس هیات داوران بوده و کیشلوفسکی فقید و عزیز هم جزو شون بوده و البته هکتور بابنکو، کلود بایلی، رنه بلانکر، سیلویو کلمنتلی، جورج دلورو، سالی فیلد، کریستین گوزرینال، پیتر هانکه هم بقیه ی اعضای هیات داوران بودن.

جالب قضیه اینه که دوران کولی ها - امیر کوستوریتسا-، قطار مرموز - جیم جارموش-، سینما پارادایزو – جوزپه تورناتوره – و فیلم هایی از برتران بلیه، یرژی اسکولیموفسکی، جین کمپیون، شوهی ایمامورا و اسپایک لی هم بوده ن و نخل طلا رو دادن به اون فیلم !

در کنار قلبا ً وحشی – دیوید لینچ – و فارنهایت – مایکل مور - این سومین فیلم چرتیه که نخل طلای کن رو برده و جالبه که سه تاشونم امریکایی ان!

Sex, Lies, and Videotape

محصول 1989 آمریکا

نویسنده و کارگردان: استیون سودربرگ

100 دقیقه/ رنگی

به حوازاد عزیز:

سرکار خانم/جناب آقای حوازاد عزیز

سلام

بسیار تعجب کردم از کامنتی که گذاشته بودین؛ در حدی تعجب کردم که هنوز فک می کنم شاید کسی باهاتون دشمنی داره و به اسم شما کامنت می ذاره؛

من فکر می کنم باعث و بانی این وضعیت بدی که از هر نظر – اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و . . . – توش افتادیم یکی ش کسایی ان که توی انتخابات شرکن نمی کنن. این که میگم یکی ش یه چیزی حدود شص هفتاد درصد این وضعیت رو منتسب به اونا می دونم.

البته منظورم این نیس که باید همیشه توی انتخابات شرکت کرد که گاهی همین کار آب به آسیاب دشمن ریختنه و باعث بدتر شدن اوضاع؛ ولی در مورد انتخابات 84 چه دور اول چه دور دوم، همونایی که شرکت نکردن باعث شدن که نتیجه اون بشه که شد و وضعیتمون این بشه که هست.

نکته ی دوم این که شما حق دارین توی انتخابات شرکت نکنین و اگه شرکت کردین به هر کسی که دوس دارین رای بدین؛اینا خیلی بدیهیه؛ حتا حق دارین روی برگه ی رای فحش بنویسین و خیلی حق های دیگه ولی فکر نمی کنم حق داشته باشین بیاین توی کامنتینگ ما توهین کنین .

موفق باشید و پیروز و نویسا

کماکان خوانای شعرهاتون توی بچه سیب هستم .

شاه رخ

یادم رفت بگم اون سومین فیلمی بود که از سودربرگ دیدم و دارم به این نتیجه می رسم که این بشر رو نباید جدی گرفت

No comments: