Tuesday, March 17, 2009

بازی انتخابات

بالاخره خاتمی انصراف داد.من هم مثل بسیاری فکر میکنم خاتمی از همان اول هم قصد آمدن نداشت تنها آمده بود فضای انتخابات را برای اصلاح طلبان چاق کند.کسانی که مثل من فکر میکنند در توجیه این کار خاتمی نتیجه میگیرند که با هر حساب و کتابی اگر خاتمی شرکت میکرد و با رای کمتر از بیست میلیون مواجه میشد شکست سنگینی بر پیکر اصلاحات بود سنگین تر از شکست دور قبل حتا و چه خوب که این میزان محبوبیت اینگونه مظلوم کنار برود و ذخیره شود برای روز مبادا و دست کم این سمبل در فضای کثیف سیاست ایران لکه دار نشود.اینکه یک فسیل سیاسی به نام میرحسین هم زنده شود و شانه اش را زیر بار سنگین اصلاح طلبی بگیرد خودش کلی برد است.من و هم‌نسلانم مدام منتظر بودیم این موجود ناشناخته یک بار به داد این مملکت برسد.دور قبل هر چه خواهش و تمنا کردیم نیامد این دور هم البته هر چی خواهش تمنا کردیم نرفت. به نظر مهندس کلا به خواهش و تمنا توجه نمیکند و مرام و اخلاق خاص خودش را دارد. چیزی که میماند این است که مهندس با شیخ کنار بیاید.البته مانده تا صحنه آماده بازی شود.اما چیزی که دوست ندارم حتا به آن فکر هم بکنم این است که عاقبت این همه آمدن و رفتن این باشد که محمود احمدی نژاد بار دیگر رپیس جمهور شود.

دوست دارم همه دوستان به این سئوال جواب بدهند:

اگر محمود احمدی نژاد در بیست و دو خرداد بار دیگر به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شود چه عکس العملی نشان خواهید داد؟

فکر کردن به جواب این سوال شاید بتواند نشانمان دهد خطر تا چه اندازه بزرگ است.اینکه ما حق انتخاب چندانی نداریم و برای اینکه ایران بیش از این به سمت نابودی کشانده نشود مجبوریم فداکاری کنیم و تمام توانمان را بگذاریم تا یک عقلانیت نسبی را جایگزین خرافه پرستی کنیم.همه ی ما نیاز داریم فکر کنیم.به خودمان به آینده به ایران.

اصلا بیایید بازی.راستش نمیدانم بازیهای وبلاگی چه جوری راه میافتد اما از همه ی دوستانی که این پست را میخوانند دعوت میکنم به این سوال جواب بدهند و کمی درباره ایده هایشان برای انتخابات حرف بزنند.اینکه چه توقعی از نامزدها دارید و تا چه اندازه خوشبین و امیدوار هستید. بعد هم پنج نفر از دوستانتان را به بازی انتخابات دعوت کنید.

No comments: